Bon dia, Vaig actualitzar a Windows 10 i al cap de poc temps (no puc assegurar que hi tingui relació), el programa d'edició musical Band-in-a-box , va deixar de funcionar. Quan el vull obrir, em dóna el missatge " El programa no puede iniciarse porqué falta GP5.DLL en el equipo. Intente reinstalar el programa para resolver este problema" La veritat és que no tinc el programa, fa anys em van passar el CD i l'he anat fent servir per gravar molts temes musicals com ajuda per estudiar, L'he buscat per internet, per descarregar-me'l o tobar padassos i no me n'he sortit. Té alguna solució el tema? Si més no, hi ha un altre programa per poder obrir els arxius en format .sgu i .mgu que vaig gravar? Ho he provat amb el VLC , el Groove i el Media player i no funciona. Moltíssimess gràcies a tothom per l'atenció.
Moltes gràcies Joaquim i perdona per trigar a respondre! Havia entès q rebria un avís de resposta. El tema és que com que no tinc llicència ni antiga ni cap altra, no me'l puc actualitzar i l'hauria de comprar nou. Abans de fer això, com que he pogut recuperar un portàtil on també el tenia instal·lat, ara canvio el problema : com passar un programa instal·lat al portàtil a l'ordinador de sobretaula? Segur que hi ha algun programet que permet fer-ho, oi? És una cosa així com fer un ghost o rèplica, he sentit dir? Moltes gràcies de nou per la teva ajuda!
Efectivament, com tu dius, hi ha programes especialitzats que fan còpies o back-ups del sistema operatiu de qualsevol PC o portàtil, és el que se'n diu una imatge de disc.
Un dels més coneguts és Norton Ghost, però també n'hi ha de gratuïts.
El problema és que les imatges de disc estan pensades per a ser restaurades en el mateix PC o portàtil on s'han creat, mantenint la configuració física de l'ordinador amb el seu Maquinari (Hardware) corresponent i també el seu Programari (Software), de tal manera que si ens entra un virus o malware que malmet l'ordinador i aquest comença a funcionar lent o malament, podrem recuperar-lo a un punt anterior quan funcionava perfectament, abans de la infecció, ja que es pressuposa que la imatge del disc s'ha fet en un moment en què l'ordinador no donava cap error i anava com la seda.
El problema que tu planteges té solució, però s'ha de tenir en compte això que t'acabo d'explicar, és a dir, si vols crear una imatge d'un disc dur d'un ordinador vell de la marca que sigui per després restaurar-la en un ordinador nou d'una altra marca i característiques pot ser que la còpia o la Imatge (Ghost) no et funcioni.
Per fer-ho hi ha dues maneres o opcions:
1. Prepares el disc dur, mitjançant un programa o aplicació específic, de manera que es pugui instal·lar, connectar, en el nou PC i que vingui adaptat per acceptar la nova configuració del PC receptor, però conservant tost els programes, inclòs el sistema operatiu d'origen, i així quan muntis aquell disc dur en el nou ordinador només hauràs d'actualitzar els drivers i podràs seguir gaudint dels programes antics que tenies instal·lats, tal com tu pretens. Es tracta, bàsicament de desmuntar físicament el disc dur del nou ordinador i instal·lar-hi el del vell. En els portàtils és més complicat desmuntar el disc dur, però es pot fer descollant determinada tapa.
En aquest vídeo hi ha un exemple pràctic:
Como extraer un disco duro de un ordenador portátil
2. Fas una còpia digital o un clon del disc dur de l'ordinador vell i prepares aquesta imatge perquè quan la restauris en un disc dur nou s'adapti a la nova configuració, igual que fèiem en el pas anterior, però aquí el que fem és bolcar les dades d'un ordinador vell a un de nou beneficiant-nos d'un disc dur més actual i potser més gran quant a capacitat, i més ràpid.
En ambdós casos el resultat serà el mateix, més ràpid amb l'opció 1. i més lent amb l'opció 2.
Els avantatges i inconvenients són bastant evidents, però te'n destaco alguns:
-- Si l'ordinador nou portava un sistema operatiu més actual, perdràs aquesta configuració en favor d'un sistema operatiu més antic. Per exemple, el portàtil vell tenia Windows XPmentre que el nou té Windows 7.
-- Fer aquesta moguda per conservar un únic programa no surt a compte pel cost que té de temps i inconvenients, només surt a compte quan es vol salvar o recuperar tot un ordinador, en cas contrari et pot costar més el farcit que l'indiot.
-- Encara que pots recórrer a programes gratuïts, probablement acabaràs comprant un programa com el Norton Ghost, per fer la imatge del disc per estalviar-te comprar el programa que vols aprofitar.
-- Podràs gaudir de programes vells o des-catalogats com el Microsoft Office 2003 o versions antigues del Nero.
-- Si vols instal·lar programes nous pot ser que el sistema operatiu del l'ordinador anterior no els suporti per incompatibilitat o baix rendiment.
Per tot això, crec que el millor que pots fer és adquirir una llicència nova delBand-in-a-Box® i deixar-te d'altres històries.
Moltes gràcies per la teva resposta, recomanacions etc, m'ho pensaré, i crec que t'hauré de fer cas del que dius de pagar una llicència nova i oblidar-me d'invents; en tot cas amb tot plegat n'aprenc un munt i igualment t'agraeixo molt el teu ajut! Gràcies per tot i salut!