Em dic Tura, Estic pensant-me a canviar de Windows 7 a Windows 10, ja que ara mateix esta gratuïtament a la pàgina oficial de Windows. Tinc algunes preguntes a fer-vos si no ho sap greu...
És recomanable? És a dir, el meu ordinador veig que és un i3-4150 @ 3.50GHz, ho suportarà bé? No m'agrada el menú, sembla un tableta. Hi ha alguna possibilitat de tenir-lo com el tinc ara a Windows 7? L'ordinador necessita alguna cosa especial? (peces, o alguns programes diferents, etc.) És veritat que va més de pressa? Tots els meus programes funcionaran com fins ara? Utilitzo el thunderbird, l'uTorrent, y el Chrome. La resta no m'importaria, ja que no els faig servir gaire... És veritat que es gratis? No hi entenc, i és clar ningú regala duros a quatre peles. No m,'agradaria trobar-me un missatge al correu dintre d'uns mesos dient que haig de pagar o pagar.
> Recomaneu actualitzar a windows 10? > Data: dc. març 30, 2016 1:00 pm > Autor: tus.tura (Entrades: 1) > Respon citant el text de l’entrada > Bona tarda! > > Em dic Tura,
Hola Tura ,
> Estic pensant-me a canviar de Windows 7 a Windows 10, ja que ara mateix esta gratuïtament a la pàgina oficial de Windows.
> Tinc algunes preguntes a fer-vos si no ho sap greu... > > És recomanable? És a dir, el meu ordinador veig que és un i3-4150 @ 3.50GHz, ho suportarà bé?
Quan vulguis suport sobre la teva màquina, -almenys- procura donar el nom del model de l'ordinador en sí u, alguna dada més rellevant ja què, la que aportes no diu gran cosa al respecte del que preguntes però, en principi podem dir que ho soporte bé i si tens prou-ta memòria RAM no anirà lent.
> No m'agrada el menú, sembla un tableta. Hi ha alguna possibilitat de tenir-lo com el tinc ara a Windows 7?
Segurament es pugui personalitzar, ara no entrarem en com fer-ho.
> L'ordinador necessita alguna cosa especial? (peces, o alguns programes diferents, etc.) > És veritat que va més de pressa?
Memòria RAM a tope !
> Tots els meus programes funcionaran com fins ara? Utilitzo el thunderbird, l'uTorrent, y el Chrome. La resta no m'importaria, ja que no els faig servir gaire...
Probablement sí.
> És veritat que es gratis? No hi entenc, i és clar ningú regala duros a quatre peles. No m,'agradaria trobar-me un missatge al correu dintre d'uns mesos dient que haig de pagar o pagar. >
Ja he respost a l'inici, sí però amb unes condicions.
De totes formes, jo et recomanaria que't plantegessis el passar-te a *IX-like.
D’entrada t’he de dir que no sóc partidari de passar-se al Windows 10 per diversos arguments que ara et donaré i menys encara si estàs utilitzant el Windows 7. Vigila perquè si tens activades les actualitzacions automàtiques de Windows et podries trobar que un dia arrenquis l'ordinador i se t'hagi instal·lat el Windows 10 sense saber-ho ni haver-t'ho preguntat, aquesta és l'actual política de Microsoft que vol que tots els PC tinguin el Windows 10 si o sí.
Com a informació prèvia, t’he de dir que per poder disposar d’una llicència gratuïta del Windows 10Microsoft exigeix que l’usuari disposi d’un a llicència legal de qualsevol dels seus sistemes operatius (SO) anteriors, és a dir, que s’ha de disposar d’una versió legal i registrada, amb el seu número de sèrie, de Windows XP, Windows Vista, Windows 7 Home Premium o Professional, Windows 8 o Windows 8.1 per tenir dret al nou SO. Per tant si tens una còpia pirata hauràs de comprar una llicència del nou Windows 10 Home que val uns 130 euros, si no m’equivoco.
Per a la teva informació, sàpigues que el Windows 10 és un híbrid amb les virtuts del Windows 7 i els defectes del Windows 8 o 8.1, la qual cosa significa que conserva l’aparença clàssica del Windows 7 amb el botó Inici del Windows i les dreceres d’Escriptori de sempre, i el sistema de mosaics del Windows 8.1, que va ser el gran fracàs de Microsoft, ja que estava pensat, bàsicament, per a pantalles tàctils o tauletes i es van oblidar dels usuaris de PC de tota la vida, que fan servir el ratolí. Es diu Windows 10 i no Windows 9 perquè Microsoft pressuposa que aquest serà el seu SO definitiu, el que ratlla l’excel·lència, per això han passat del 8 al 10, que és l’excel·lent, però en aquesta vida no hi ha res definitiu, llevat que algun dia ens hem de morir.
Per instal·lar el Windows 10 en el teu PC hi ha dos procediments bàsics i coneguts:
a) Fer una actualització, que pressuposa que el nou SO s’instal·la a sobre de l’anterior però conserva tots els fitxers, carpetes i programes del teu ordinador fent una simple superposició d’un programa sobre un altre. Té l’avantatja que t’estalvies de reinstal·lar tots els programes que funcionaven bé en el teu PC i que no perds les carpetes ni els documents, fotos o vídeos que hi tinguessis desats. A més, si el teu PC et donava problemes per culpa d’algun virus o malware, molts d’aquests problemes se solucionaran ja que el nou SO modificarà el Registre del Windows i es carregarà molts d’aquests fitxers maliciosos que infecten els PC’s al llarg de la seva vida útil.
b) Fer una instal·lació neta, partint de zero, com si el PC i el seu disc dur fos verge i fos la primera vegada que l’estrenem. Té l’inconvenient que si es fa sobre el vell SO es carregarà, també, totes les carpetes, programes i fitxers del nostre PC ja que esborrarà tot el disc dur en tant que formatarà totes les seves capes. A no ser que instal·lis el nou SO en una partició nova del teu disc dur creada a propòsit, conservant en una altra partició, la que era original, el SO vell amb tots els programes i fitxers intactes. En aquest supòsit Microsoft considerarà el Windows 10 il·legal i t'exigirà una llicència nova, però si només el vols provar no cal que t'amoïnis, perquè serà completament operatiu i després el desinstal·les o compres una llicència si t'ha agradat i vols conservar la llicència del SO vell.
Si vols saber com fer una partició en el teu PC on instal·lar-hi el Windows 10 vés a aquest tutorial en vídeo que es diu
Aquí et deixo un altre vídeo on s'explica com instal·lar el Windows 10 en una partició compartint el PC amb un altre SO més antic. En l'exemple és el Windows 8, però podria ser-ho el Windows 7 com en el teu cas. El vídeo es diu
Instalar Windows 10 En Otra Partición Junto a Windows 8.1
En aquest cas, el Windows crearà un menú d'arrencada en el teu PC, si comparteixes els dos sistemes operatius, el nou i el vell, i et donarà uns segons per escollir quin sistema vols obrir. Si no fas res, per defecte s'obrirà el Windows 10, ja que és superior i més recent.
En qualsevol dels dos supòsits t’hauràs d’haver descarregat el Windows 10 des de la pàgina oficial de Microsoft, que ofereix el nou SO de forma gratuïta fins al 29 de juliol d’aquest any. Després s’haurà de pagar com una llicència nova. En la pàgina oficial s'explica el procés de descàrrega de la ISO i també com fer l'actualització.
Per descarregar el Windows 10 has d'anar a la pàgina oficial de Microsoft i t'hauràs de baixar una ISO, que és un paquet que conté tot el programari i el SO i que es pot gravar en un DVD per poder fer la instal·lació com si l'haguessis adquirit en una botiga. Qualsevol programa de gravació de CD/DVD permet gravar imatges de disc en un CD/DVD. Si no en tens cap et pus aconsellar que et baixis i instal·lis Ashampoo Burning Studio, que té la interfície en català i és gratuït.
El fet d’acceptar la instal·lació gratuïta del Windows 10, pel procediment d’actualització que t’he explicat i que ampliaré més endavant, pressuposa que Microsoft t’autoritza a provar el nou SO durant un mes, comptat des de la data de l’actualització, ja que aquest procés és reversible, és a dir, si dins d’aquest termini vols tornar al SO anterior, perquè no t’adaptes o no t’agrada el nou, ho podràs fer mitjançant l’opció corresponent ja que Microsoft crea una carpeta en el teu PC (compte perquè ocupa uns 3 GB) que es diu Windows Old i que conserva el vell sistema operatiu i tots els programes tal com els tenies abans de fer l’actualització.
Si deixes passar aquest mes i no fas res, ja no podràs restaurar el vell SO i t’hauràs de conformar amb la nova còpia del Windows 10 amb els seus avantatges i inconvenients. A més, hauràs perdut la teva llicència del vell SO, ja que Microsoft te n’adjudica una de nova per al Windows 10 que pressuposa que la teva llicència anterior queda anul·lada, per la qual cosa si volguessis tornar a instal·lar un Windows vell, per exemple el Windows 7 des de zero, hauries de pagar una nova llicència. Aquí està un dels paranys de Microsoft que només s'explica en revistes especialitzades, encara que és lògic que a Microsoft no es mamin el dit i no et regalin el Windows sinó que te’l bescanvien per un de nou amb l’antiga llicència que deixa de ser operativa. Ja se sap que ningú regala duros a quatre pessetes.
Si vols més informació et recomano que et miris aquests dos vídeo-tutorials, que van seguits, i que estan molt bé, on s'explica com funciona l'actualització i com es pot fer la instal·lació des de zero utilitzant la ISO amb un llapis de memòria (amb una capacitat mínima de 4 GB) o un DVD.
Porten per títol Actualizar Windows 7 a Windows 10
Tant si actualitzes al Windows 10 com si l’instal·les de nou, podràs salvar el número de llicència del teu Windows vell per mitjà d’un programa, que és gratuït, que es diu ProduKey, que fa una còpia de totes les llicències de Microsoft dels programes que tinguis en el teu PC, entre ells el propi Windows i el Microsoft Office o d’altres d’aquesta franquícia. El programa es pot baixar amb la interfície en Català i/o Espanyol.
Como Descargar e Instalar el Produkey para saber tus claves de producto
Una vegada l'hagis executat, es generarà un fitxer amb totes les teves claus de producte que podràs desar com a document de text o enganxar-les i desar-lo com un document de Word. És molt útil i et pot salvar si algun dia has de reinstal·lar el Windows i no en tenies ni la llicència ni cap document amb aquestes claus. Per si de cas, copia el document amb les claus en un llapis de memòria o en un disc dur extern, no fos que les perdessis si només les deses en el teu PC.